Vi samarbejder med

Samarbejdspartnere

I Trilobitten arbejder vi fokuseret med at skabe et inkluderende børnemiljø, hvor der er mulighed for deltagelse og læring for alle. Børnene skal have den nødvendige støtte for at kunne indgå i fællesskaber, og fællesskabet skal have den nødvendige støtte for at kunne inkludere. Hvis vi oplever at jeres barn ikke trives eller har vanskeligheder i forhold til at indgå i legerelationer eller i vores strukturerede aktiviteter, er det vigtigt, at vi så hurtigt som muligt i fællesskab finder ud af, hvad der skal til. Vi har mange muligheder for at få hjælp og vejledning af vores samarbejdspartnere.

Alle børnehuse samarbejder med familierådgivere fra "Det gule team" og kan vejlede personalet, hvis de er bekymrede for et barns trivsel. Familierådgiveren  har også mulighed for at tilbyde jer forældre en samtale, hvis I selv har en bekymring eller har brug for vejledning, - f.eks. i forbindelse med en skilsmisse, eller hvis I har mange udfordringer med jeres barn i dagligdagen.

Vi samarbejder med PPRs tale- høre konsulenter, der kan besøge forældre og børn, når barnet fylder 3 år for at lave en sprogscreening. Vi modtager altid resultatet af screeningen og hvis tale- høre konsulenten anbefaler en særlig indsats i Trilobitten vil vi have fokus på dette i vores daglige arbejde.

​Vi samarbejder også med Inklusions- og ressourceteamet, der er et tiltag under Dagtilbud, som har til formål at understøtte arbejdet med inklusion i de kommunale og private dagtilbud med fokus på den forebyggende indsats.

Teamet tilbyder:

• Refleksionsforløb

• Ressourceforløb

• Undervisning i Tegn Til Tale

• Oplæg på personale- og/eller forældremøder

Vi samarbejder med en fast tilknyttet Psykolog fra PPR, (Pædagogisk Psykologisk Rådgivning.)

I samarbejde med forældrene kan vi indstille et barn til psykolog, hvis der er usikkerhed eller bekymring om barnets trivsel eller udvikling.

Anonym Åben rådgivning er et tilbud til jer med mulighed for at møde op anonymt, hvis I har problemstillinger hjemme. De kan kontaktes på tlf.  56956411