Velkommen til Børnehuset Trilobitten

Trilobitten er en integreret  daginstitution med plads til 24 vuggestuebørn og 72 børnehavebørn fordelt på 2 vuggestuegrupper og 3 børnehavegrupper.

Trilobitten blev bygget i 2014 og ligger i et natur skønt område lidt syd for Aakirkeby og nabo til Natur Bornholm.

I  fællesskab med forældre og forældreråd udvikles vores pædagogiske profil, læreplan og dagligdag for børnene, hvor nærvær, nysgerrighed og leg er en integreret del af dagligdagen.

Herudover har vi i samarbejde med forældrerådet skabt  fælles rammer, traditioner og aktiviteter for børn og forældre.

Trilobittens pædagogik:

”Det at være barn har værdi i sig selv, og i Trilobitten skaber vi rammerne der kan understøtte det gode børneliv for alle børn.”

- Det betyder at:

• Børnene mødes af personale, der ser og anerkender jeres barn.
  • Vi respekterer børns forskelligheder og inkluderer dette i vores pædagogiske arbejde.
  • Personalet værner om børnenes initiativ, fantasi og nysgerrighed.
  • Personalet har en stor faglig viden og arbejder målrettet for at skabe de bedst tænkelige rammer for udvikling og trivsel for jeres barn.
  • Personalet vægter et godt samarbejde med jer forældre, da det er jeres barn og den viden I har om jeres barn, er af stor betydning for os.
  • Personalet har et godt samarbejde og er gode rollemodeller for børnene.
  • Vi skaber udviklende læringsmiljøer der tager udgangspunkt i børnenes perspektiver, hvor børnene har mulighed for at tilegne sig nye kompetencer.
  • Vi grundlæggende opfatter børn som kompetente og selvstændige, og samtidig giver vi børnene hvad de har brug for af omsorg, udfordringer, positive forventninger og tillid fra det pædagogiske personale.